Willem-Alexander Kinderziekenhuis - Artishock eventmarketing
4026
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-4026,bridge-core-2.5.7,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,transparent_content,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-24.2,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.7.0,vc_responsive

Willem-Alexander Kinderziekenhuis

Kind is Koning in het WAKZ

Opdrachtgever
Willem-Alexander Kinderziekenhuis
Concept

Het Willem-Alexander Kinderziekenhuis (WAKZ), onderdeel van het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC) wordt volledig verbouwd en heropende op 18 juni 2021 haar deuren. Voor het WAKZ, waar het Kind Koning is, ontwikkelde Artishock samen met een bevlogen team van het ziekenhuis o.a. een nieuwe communicatiestrategie met als doel het Kinderziekenhuis sterker te positioneren en de naamsbekendheid verhogen. In aanloop naar de heropening heeft Artishock een communicatiecampagne uitgerold via social media en nieuwe uitingen ontwikkeld zoals bijvoorbeeld een nieuwe website www.wakz-kids.nl. Onder de noemer ‘Kind is Koning’, om nog directer met kinderen in contact te komen en te communiceren. Ook vond tijdens de heropening op 18 juni een bijzonder Kindercongres plaats, een dynamisch online programma voor en door kinderen met als thema ‘It’s a Kind of Magic’. Met o.a. Malou Petter, Victor Mids, Don de Jong, Edmond Rings, Arno Roest, allerlei dokters en natúúrlijk: Heel veel kinderen! Victor Mids kondigde aan ambassadeur te worden van het WAKZ. Ook wordt er een onderzoek gestart naar de rol van magie en illusie bij het herstelproces van zieke kinderen. De werkplek op 18 juni: Een pop up studio in CORPUS Congress Centre / CORPUS ‘reis door de mens’​ in Leiden.
Artishock stond aan de lat voor de programma ontwikkeling, ontwerp van het decor, regie en uitvoering van het online programma. Je kunt het programma nog steeds bekijken op www.wakz-kids.nl/kindercongres