Artishock bestaat 25 jaar, wat een gekke gewaarwording! - Artishock eventmarketing
3034
post-template-default,single,single-post,postid-3034,single-format-standard,bridge-core-1.0.7,cookies-not-set,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,hide_top_bar_on_mobile_header,transparent_content,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-18.2.1,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive
Mechtild Stultiens - van Straaten

Artishock bestaat 25 jaar, wat een gekke gewaarwording!

Vanochtend stond ik op met mixed feelings, hoe vreemd dit ook mag klinken. 25 jaar, wat een tijd! Ik werd overvallen door gevoelens van trots, energie, geluk, kracht, blijdschap, en toch ook een beetje die van melancholie en allenigheid. Wat heb ik mooie opdrachten, fijne leveranciers en een goed team om mij heen. Met elkaar maken we verhalen voor uiteenlopende opdrachtgevers. Verhalen die verrassen en bijblijven.

Ik ben Artishock begonnen in de kunstwereld in Parijs, ging toen door naar de Tour de France en de FIFA, kwam terug naar Nederland om de ‘tent’ uit te bouwen, opdrachten te zoeken, concepten te bedenken en uit te voeren en contacten met opdrachtgevers te onderhouden. Ook was het dagelijks problemen bij de kop pakken, successen vieren, je team motiveren, sturen op cijfers……..

Wat een energie spat er in ons pand van af, iedere dag weer. Iedereen wil het beste in zichzelf naar boven halen, uiteindelijk in het belang van de opdrachtgever, maar ook omdat je zoveel mogelijk plezier uit je werk wilt halen. Of het nu om creativiteit, marketing, design of productie draait, het is een permanente taak om qua niveau opnieuw boven jezelf uit te stijgen zodat de opdrachtgever weer heel blij blijft of wordt. It never stops! En steeds weer krijg je die kick als het allemaal lukt zoals je het eerder op je netvlies had staan en dan ga je weer door naar het volgende project.

Apetrots, jazeker dat ben ik, en wat heb ik gaaf werk! Iedere dag zie ik op mijn mail sollicitaties omdat mensen dol zijn op events en vooral op ‘mensen’. Wat aan de achterkant gebeurt, is voor velen natuurlijk onzichtbaar. We moeten er maar wat hard voor knokken om de juiste projecten aan te trekken. Werk is er volop, maar je moet keuzen maken omdat je wil werken voor opdrachtgevers die bij ons passen en andersom. De eindverantwoordelijkheid voor opdrachtgevers, concepten, mutaties in je team, problemen, bedenk het allemaal maar, liggen uiteindelijk – en geheel terecht – bij mij als directeur-eigenaar. Als je het ene probleem hebt opgelost, komt het volgende probleem in beeld. Het werkt ook verslavend want als het te rustig is, dan word ik onrustig. Ik ben gewend aan dat stemmetje in mijn hoofd: “Jij moet uiteindelijk de beslissing nemen. Jij bepaalt de koers. Jij bepaalt of het goed gaat of niet”. Dat lukt omdat de passie en liefde voor mijn werk steeds de boventoon voerde, maar eenzaam is dit soms ook een beetje. Dus toen ik vanochtend mijn ogen open deed, stelde ik mijzelf de vraag: Hoe voel ik mij nu vandaag op deze bijzondere dag? “Heel gelukkig en een beetje allenig tegelijkertijd en die combinatie maakt mij een blij mens: Als je niet van de eenzaamheid houdt, houd je ook niet van de vrijheid, want slechts wanneer men alleen is, is men vrij”.

Mechtild Stultiens, directeur-eigenaar Artishock events & marketing

 

Een deel van dit artikel is verschenen op Eventbranche.nl.